dinsdag 16 juni 2009

Dilemma: Style or sensibility?


Ik ben gek op bijzondere/klassieke/strakke vormgeving, in fietsen en in kleding! Kwaliteit en oog voor detail, geen massaproductie of eenheidsworst of debiele trendjes volgen. Bijzondere fietsen, eigenzinnige kleding. Overdressed zijn bestaat niet.

Ben nu bezig met het maken van een Dior stijl A-lijn jurk met petticoat. Hopeloos onpraktisch, vooral met de bijbehorende hakken maar zo mooi! Ik denk: laat ik eens een leuk plaatje zoeken van een dame in zo'n jurk op een fiets. Is niet te vinden! Omdat het totaal onmogelijk is om mee te fietsen natuurlijk.

Wat nu? De 'style or sensibility' discussie speelt al langer onder de slutz. Ik was altijd van de harde lijn: old skool of eigen stijl gaan voor comfort. Toch heb ik afgelopen Limburgs Mooiste in een lycra pakje gereden... 100km klimmen is niet te doen zonder broek met zeem.

Wat te doen? Ik stel voor een workshop 'fietskleding customizen'. Fietsbroekjes met rokjes eroverheen, cowboylaarzen met kliks eronder, helmen met fazanteveren die wapperen in de wind bij een afdaling. Wie doet er mee?

3 opmerkingen:

  1. Jah, zoiets wil ik ook al heel lang. Nu we ons wel hebben bewezen in LM helemaal. Niets zo sneu om als een carnavalsverschijning rond te rijden terwijl je links & rechts wordt ingehaald!

    BeantwoordenVerwijderen