donderdag 18 juni 2009

Batavus Professional SLX



In de langste afdaling van LM kreeg ik plots heel beangstigende close-up inkijk-visualisaties van een balhoofd met schuivende kogellagers - net in een extreem linke bocht naar rechts. Moest zo'n beetje elk half uur het balhoofd met de hand aanschroeven, zoveel speling ontstond er. De monteur van de fietsenwinkel in Gulpen zei dat er snel iets aan gedaan moest worden. Een legitiem excuus leek mij (tesamen met een binnenkort eindelijk uitgekeerd erfenisje) om toch eens naar een iets jongere vintage uit te zien. Deze zwoele Batavus Professional SLX stond al heel lang op Mijn Marktplaats en nu begint het weer te kriebelen - wat voor mijn moeder zaliger de Bijenkorf was is MP voor mij.

Apropos S., hetzelfde model staat elders ook in een 64 cm frame uitvoering - voor een luttele 100 euro...

2 opmerkingen:

  1. Nishiki? Topfietsen uit de 70's. Daar kan toch gewoon een ander balhoofdstelletje in? Of is de schroefdraad van de binnenbalhoofdbuis (3 x woordwaarde) naar de gallemiese?

    BeantwoordenVerwijderen