dinsdag 11 augustus 2009

rondje fietsen?

Vera, a.k.a. Veer heeft onlangs iedereen opgeroepen om 't stalen dan wel composiete ros weer 's uit de berging te trekken voor een therapeutisch ritje. Hulde!
Maar wat jammer dat de wind weer 's in de zuid-west hoek blijkt te blijven hangen: 't tochtje Amsterdam-Sloterdijk-Spaarndam-Haarlem-Vijfhuizen-NieuweBrug-Halfweg-Amsterdam hebben we de laatste tijd al zo vaak gemaakt (al dan niet met een kleine extensie naar de rijwielzaak Schenk in Overveen en vervolgens naar Zandvoort) dat we snakken naar ander asphalt....
Afgelopen zondag was 't wel even anders! De wind kwam uit 't noorden en omdat ik er even op uit moest zette ik vanuit de Kinkerbuurt koers naar 't pontje Buiksloot. Van daar uit naar Broek in Waterland langs de oostzijde van 't Nooord-Hollands kanaal. Dan naar Purmerend en vervolgens naar Oosthuizen (Dancing Ans & Piet). Gewoonlijk rijd ik dan Warder uit via Etersheim naar de dijk om daar de terugweg te aanvaarden maar nu ging ik 's de nieuwe ANWB bordjes uittesten, je weet wel, die met de nummers en de knooppunten.
Ongelofelijk, 't gebied dat ik toch wel aardig dacht de kennen bleek ècht heel wat meer in z'n mars te hebben! Ik belandde in Middelie en via uitgestorven landwegen en oud kultuur landschap aan de westzijde van Edam. Nog nooit geweest! Als ik't goed onthouden heb waren't de bordjes 11, 12 en 13.
Die goeie ouwe ANWB toch. En wij maar denken dat die zich de laatste jaren voornamelijk bezig hield met 't bevechten van Route Mobiel, de jaarlijkse caravantrekker test en de hygiène op de campings in 't Duitsche Schwarzwald.

Vanuit Edam nog even de gekte van Volendam ingereden, dan langs de dijk naar Stinkevuil, daarna langs de Purmer Ringvaard weer westwaards en vervolgens via Broek weer naar Amsterdam.

Toch weer effe 4 uurtjes afleiding gehad voor € 2,50: half pondje kersen tussen Purmereutel en Oosthuizen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten