maandag 24 augustus 2009

Speedking

Speedking

Op mijn werk had ik me ongewoon snel in mijn fietskleding gehesen. Kwam daar pas op de Basisweg bij het Telegraaf gebouw achter. Zag opeens op mijn horloge dat als ik even zou doorfietsen dat ik dan de pont van 17:20 uur zou kunnen halen.
Had 6 minuten om deze pont te halen. Zelfs met de wind mee was het nog heel stevig doortrappen, maar de kilometers van afgelopen dagen hadden wel positief resultaat. Hard gaan doet nog steeds zeer, maar is wel langer vol te houden. De 3,8 kilometer legde ik wel binnen 6 minuten af, maar het tot op de bodem gaan was niet nodig geweest. De pont was zo vertraagd dat hij 10 minuten te laat vertrok.
Door het mooie weer waren veel forensen eerder die dag het Noordzeekanaal richting Amsterdam overgestoken, op de terugweg was het daarom bomvol op de pont. Ik stond helemaal achteraan. Duurde geruime tijd voordat ik de pont kon afrijden. Maar had wel het voordeel dat ik een groot lang lint van fietsers voor me had dat gewoonweg te uitnodigend was om niet in te halen. Nog leuker was het om in de nieuwe fietstunnel onder de Den Uylweg in Zaandam brommers voor te blijven. Maar ja, fietste toen 53 in het uur. Werd natuurlijk voorbijgestoken toen de tunnel weer omhoog liep. Maar kon weer bij een brommertje aanklampen op het bochtige stuk bij het station van Zaandam, brommerrijders kunnen namelijk per definitie nĂ­et sturen!
Na die bochtige passage kwam weer een lang recht stuk, het was dus zaak achter de brommer te hangen en tempo te maken. Met 44 op de teller moest ik afhaken, maar donderde met die snelheid wel een groepje wielrenners voorbij dat achter een helmloze snorfietser hing. Adel verplicht, ik kon het nu dus niet maken het tempo zover te laten zakken dat de andere wielrijders konden aanklampen. Met 40 ging het voort, langs station Koog-Bloemwijk naar station Koog-Zaandijk. Kon daar eindelijk afstappen om met de fiets op de schouder daar de trap af te dalen om aan de andere kant van de provinciale weg weer omhoog te komen. Na opstappen snel tempo maken, zodat het gemiddelde niet teveel werd aangetast, maar de laatste etappe was gelukkig maar 700 meter lang.
Resultaat was een tijd van 22 minuten op de fietscomputer, inclusief het op de pont lopen!, over een afstand van 11,3 kilometer. Een gemiddelde van 30,8…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten